AU PAIR – BOSTON

I denne her weekend tog Louise og jeg til Boston. dette har været planlagt i 100 år, men der har altid været noget i vejen. Heldigvis kunne det passe med denne her weekend.
Fredag eftermiddag, kørte jeg så til New York for at overnatte.

Lørdag tidligt om morgenen gik turen først til New Haven, hvor vi besøgte Yale universitet. Sikke en fantastisk smuk bygning. Hele atmosfæren var helt speciel. Der var en naturlig respekt for skolen og bygningerne. Det mindede mig lidt om Hogwarts fra Harry Potter.

Efter vores besøg på Yale universitet, tog vi videre til Cambridge, hvor Harvard universitet ligger. også en utrolig smuk skole, med dens gamle bygninger og hyggelige campus. Jeg fik helt lyst til at studere igen og blive en del af fællesskabet!

Lørdag aften kørte vi så til vores hotel. Hold nu op hvor var det lækkert!! 4-stjerne og top moderne 😀 Ville ønske, at vi havde mere end én nat på hotellet, men da dette ikke var tilfældet, måtte vi jo bare nyde alt mens vi var der. Dette gjorde vi også, da vi ved en 10-tiden efter aftensmaden tog en hurtig beslutning om at springe i poolen. I badetøj og morgenkåbe løb vi igennem hele hotellet for at tage en “aften-dukkert” – Må have været en lidt underholdende og pudsigt syn!

Søndag morgen tog vi til Boston by for at se på seværdigheder. Her besøgte vi bl.a. Boston Skywalk observatory, hvor man kan se boston 360 grader rundt. bagefter gik vi lidt nede i gaderne, hvor vi kom forbi Boston public library, Old south church, Leonard P. Zakim bunker hill memorial Bridge, og Trinity Church. Boston er en by med så meget historie, at det er svært at nå på én dag. Jeg håber virkelig, at jeg får tid og penge til at tage tilbage og opleve endnu mere i løbet af mit år.
Håber alle i dk nyder foråret og har haft en god weekend.
– Far jeg håber du har modtaget mit fødselsdagskort.
Savner jer og elsker jer
Sofie

Yale University – Law school

Trinity Church

Old south church

Prudential Center

Dette billede minder mig om min savnede veninde Pernille. PB – tænker på dig når jeg ser dette billede!